Biuro pośrednictwa, kupna i sprzedaży nieruchomości

Na szczecińskim rynku działa wiele biur nieruchomości. Są nieocenioną pomocą dla Klientów, którzy chcą nabyć lub sprzedać mieszkanie czy działkę budowlaną. Zadaniem biur nieruchomości jest bezpieczne  i prawidłowe przeprowadzenie transakcji kupna-sprzedaży nieruchomości, najmu lub dzierżawy.

W swojej działalności biura nieruchomości kierują się profesjonalizmem, wieloletnim doświadczeniem, a przede wszystkim dobrem Klienta. Korzystając z usług biura nieruchomości Klient ma pewność kompleksowej obsługi związanej z obrotem nieruchomości. Szczecińskie biura nieruchomości są członkami Zachodniopomorskiego Systemu Wymiany Ofert dzięki czemu  Klienci mają dostęp do około 80% rynku podaży nieruchomości na terenie Szczecina i okolic.

Zakres czynności dokonywanych w ramach usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami to między innymi:
Przyjęcie nieruchomości, a co za tym idzie sprawdzenie stanu prawnego i faktycznego, czyli identyfikacja właściciela (współwłaścicieli). Agent nieruchomości zapoznaje się z dokumentacją własnościową, wstępnie sprawdza zgodność co do zapisów w rejestrach urzędowych (aktualnych). Sprawdza również czy dana nieruchomość nie jest obciążona służebnościami i hipotekami oraz czy nie ma zadłużenia wobec banków, spółdzielni mieszkaniowej, dostawców mediów, podatków itp. opłat. Agent określa jakie dokumenty będą niezbędne do zbycia nieruchomości. Służy też pomocą w regulacji stanu prawnego.

Doradztwo związane z procesem obrotu nieruchomościami. Biuro nieruchomości za pośrednictwem swojego agenta określa realną możliwość co do uzyskania ceny sprzedaży czy wynajmu nieruchomości (lub ich części) w oparciu o panujące trendy i sytuację rynkową oraz na podstawie porównania cen transakcyjnych w najbliższym rejonie.
Profesjonalny agent nieruchomości przedstawi możliwe warianty sprzedaży, uwypukli wady i zalety nieruchomości.
Podpisanie umowy – zamówienie usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. W umowie określona jest cena wywoławcza nieruchomości,  czas i termin możliwej sprzedaży Umowa reguluje kwestie dotyczące zakresu obowiązków i czynności wykonywanych przez pośrednika, wysokości wynagrodzenia oraz pomoc w zdobyciu czy odtworzeniu dokumentów własnościowych danej nieruchomości.

Podczas oględzin nieruchomości, agent zinwentaryzuje obiekt w terenie, sporządzi opis nieruchomości na podstawie rozmów i własnej obserwacji (określi wady i zalety przyjętej oferty). Do zadań agenta należy wykonanie dokumentacji zdjęciowej. Na tym etapie dobrym i wygodnym dla stron rozwiązaniem jest przekazanie kluczy do nieruchomości.
Oferowanie nieruchomości. Istotną sprawą jest określenie sposobu i formy reklamy, promocji nieruchomości. W tym celu biuro sporządza opis nieruchomości i otoczenia, wykonuje obróbkę graficzną zdjęć. Kolejnym krokiem jest zamówienie miejsc reklamowych w różnych mediach, wykonanie materiałów reklamowych oraz publikacja i ogłaszanie nieruchomości.

Obsługa klientów poszukujących nieruchomości.  Agent biura nieruchomości udziela informacji ustnych, telefonicznych oraz pisemnych. Ocenia wiarygodność zainteresowanego Klienta i jego możliwości finansowe. Aranżuje spotkania, na których dokonuje prezentacji nieruchomości. Przedstawia potencjalnemu Klientowi oferty banków oraz możliwości kredytowe. Do zadań  pośrednika nieruchomości należy wyjaśnienie Klientowi możliwości i formy nabycia praw do nieruchomości. Prowadzi negocjacje, określa warunki i sposób nabycia nieruchomości, wskazuje formy zabezpieczeń.

Sprzedaż / wynajem nieruchomości. Na tym etapie agent spisuje protokół uzgodnień, kompletuje niezbędne dokumenty. Służy pomocą w ustaleniu warunków umowy (umowa przedwstępna, warunkowa, przyrzeczenia). Kolejnym krokiem jest  rezerwacja terminu w kancelarii notarialnej, a następnie omówienie sprzedaży nieruchomości z notariuszem. Agent biura nieruchomości uczestniczy przy sporządzaniu umowy notarialnej i dopilnowuje ustalonych wcześniej warunków.

Przekazanie nieruchomości.  Końcowymi czynnościami biura nieruchomości jest przekazanie nieruchomości nowemu właścicielowi, sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego. Agent pomaga również w organizacji:

– rozliczenia transakcji,
– spłaty zadłużeń zbywanej nieruchomości,
– przepisania umów na dostawę mediów na nowego właściciela.

Szczecińskie biura nieruchomości zapraszają do współpracy. Zdaj się na profesjonalistów!!!

Polecana Agencja Nieruchomości w Szczecinie

Hexar Nieruchomości

ul. W.łokietka 3/2
70-254 Szczecin
Tel.: 517 373 207, 509 805 907

3 comments on “Biuro pośrednictwa, kupna i sprzedaży nieruchomości

  1. Zamierzam sprzedać mieszkanie na Pogodnie po dziadkach. Nie mam czasu, żeby zająć się tym samodzielnie, poszukuję więc dobrej agencji nieruchomości, która korzystnie sprzeda to mieszkanie, ale tak, żebym na tym dużo nie stracił. Słyszałem że niektóre biura mają kosmiczne prowizje.

  2. Ja kupowałem mieszkanie rok temu i najlepsze było to, że biuro pośrednictwa było tylko po stronie sprzedającego a i tak skosili nas po równo, chcieli się nawet wepchnąć do notariusza i ciągle mieszali. Można było jednak negocjować i myślę, że jest sprawiedliwie jak dwie strony coś zejdą, wtedy jest sens brać pośrednika, bo w większości naprawdę mają wiedzę i robią dużo pracy za nas. Teraz szukam też na Pogodnie czegoś ale nowego, potrzebuję sprawdzonego dewelopera, ktoś coś?

  3. Mogę Ci polecić “z własnego podwórka” Idea-inwest. Te nowe bloki na Mickiewicza są ich i ogólnie mieszkańcy są zadowoleni z okolicy i załatwiania formalności. To głównie kawalerki i mieszkania dwupokojowe szczecin, jeśli szukasz czegoś większego, to nie wiem, ale na początek myślę, że to dobry wybór. Sprawdź sobie: ideainwest.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *